Wednesday, June 30, 2010

Jepun kalah, Khalid pula membawa diri!




Jepun kalah! Cabaran asia tamat.. Biarpun dengan penalti, kalah tetap kalah. Begitulah hebatnya bolasepak. Bola telah menengelamkan sementara pelbagai konflik manusia diatas muka bumi ini - Kesakitan otak manusia hilang seketika ibarat terkena tiger beer Ronie Lieu! Hidup bola, makan bola, tidur pun mimpi bola! Tapi malam tadi aku bukan bermimpi pasal pasukan bola jepun! Aku bermimpi Khalid ibrahim sedang menangis. Aku mimpi khalid ingin membawa diri!

Jepun adalah wakil terakhir benua asia selepas korea selatan. Kedua-duanya telah pun tersungkur. Matahari yang mula terbit kini kembali gerhana.

Hebatnya kebanyakan warga asia telah memberikan sokongan kepada jepun dan korea. Begitulah semangat kebenuaan yang wujud dalam setiap rakyat
asia. Seandainya planet marikh juga mempunyai manusia dan menyertai Piala Dunia, sudah pasti semua warga bumi akan menyokong mana-mana negara yang mewakili planet bumi hatta Israel sekali pun! Dikala itu Anwar mungkin akan mendabik dada bahawa beliaulah rakan kongsi Israel nombor wahid!

Khabarnya Anwar telah pun ke US untuk meminta maaf atas kenyataannya mengecam Israel. Anwar takut nasibnya jadi seperti Tun Dr Mahathir yang
dikecam oleh barat kerana sikap anti-yahudi. Anwar tidaklah sehebat TDM dalam membela Palestin. Sekurang-kurangnya TDM masih lagi konsisten alam membela rakyat Palestin, malah usaha TDM menghantar kapal Rachel Corrie dan Mavi Marmara membuatkan kerajaan Zionis Israel jadi gelabah beruk.

Ironinya anwar - yang digelar islamis moden - pula mengelabah beruk bila dikecam anti yahudi, sebabnya dia adalah sekutu agung yahudi - bapak segala
yahudi!

Anwar hanya inginkan kuasa. Demi kuasa dia telah melakukan apa sahaja. Perjuangannya hanya untuk menjadi PM. Politik gaya binatang buas di Afrika - begitulah gaya politik manusia bernama Anwar. Gaya politik manusia separuh gila! Namun apa pun caranya, beliau tetap menajdi idola penyokong Pas
dan rakan balaci yang paling sesuai untuk komunis DAP berkuasa. Hari ini Khalid Ibrahim adalah mangsa kerakusan anwar! Kini Anwar melihat Khalid bukan lah faktor penting kepada PKR di Selangor. Khalid sudah tidak diperlukan lagi. Habis madu, sepah dibuang! Khalid ibarat perempuan tua yang sudah monopaus! Sudah tidak bergetah. Daranya sudah dinodai. Kentutnya sudah berbau busuk! Kentutnya sudah tidak berbunyi, injap lubangnya sudah lus akibat diliwat. Begitulah nasib Khalid dalam politik selangor. Lantaran itu Khalid kini bercuti membawa diri. Mungkinkah dia kini menangis sendirian, mengenang kembali saat-saat indah ketika dalam pelukan anwar - saat dimana dirinya masih disayangi, saat dimana kentutnya berbunyi nyaring hingga menarik perhatian anwar dan konco-konconya lantas membuat mereka semua tersenyum tersipu-sipu penuh makna.

Kini kenangan manis itu sudah tiada lagi. Ibarat pusingan roda, Khalid sudah menuju ke bawah. Silapnya khalid sebab percaya kepada penipu dan peliwat anwar! Anwar tidak pernah rasa bersalah. Anwar adalah seorang politikus maha hebat. Tidak kira apa pun yang dilakukan, beliau harus menjadi PM hatta menjadi PM kepada sebuah negara yang hancur dan kacau bilau sekalipun! Beliau sanggup bermain api perkauman sekalipun dengan tidak sedikit pun rasa bersalah sebagaimana dia meliwat mangsanya dengan pertanyaan "Can I Fuck You Today?".

Anwar telah mengajar pengikutnya untuk bersopan dalam melaksanakan kerja-kerja jahat! Mungkin itulah sumbangan besar anwar kepada penyamun dan perompak! Mungkin satu hari nanti kita akan dengar ayat berikut keluar dari mulut perompak sebelum merompak! "Can i kill you today?"

No comments: